piątek, 12 sierpnia 2022

Chronometrażysta

Chronometrażysta (ang. Timekeeper) jest odpowiedzialny za pilnowanie czasu. Podczas pierwszego wejścia na scenę zademonstruj (spróbuj przemawiać w szczególności do gości) urządzenie sygnalizacyjne, rolę oraz wartości, jakie wynikają z obecności chronometrażysty. Raportując na końcu spotkania imiennie pochwal mówców, przypominając w szczególności temat dnia.



Z kim porozmawiać przed spotkaniem


(1) Głównie z z Toastmasterem spotkania, bowiem on odpowiada za agendę, która z niedających się do końca przewidzieć powodów może ulec zmianie na chwilę przed programem. Radą służy też (2) Główny oceniający. (3) Z prelegentami ustal czasy wystąpień. Nie wszystko da się ustalić z góry. Np. podczas swojego wystąpią ktoś (np. Prezes), może poprosić o dodatkowy czas. 


Pierwsze wejście na scenę (2 minuty)


Dobry wieczór Toastmasterowi, koleżankom i kolegom oraz w szczególności gościom. Jako Chronometrażysta będę mierzył czas prelegentów, wystąpień formalnych i ocen. Powiadomię również każdego mówcę o pozostałym czasie. Będę do tego używał następujących oznaczeń wizualnych: flaga zielona minimalny czas na mowę został osiągnięty, możesz wejść dalej. Flaga żółta, jak żółta osa: czas przemówienia zbliża się ku końcowi. Czerwona jak róża oznacza: mowa mówcy miała optymalną długość. 


Korzyści wynikające ze tej roli to poprawa uważności i świadomości co dzieje się na spotkaniu,  poznanie struktury wydarzenia oraz ścisła współpraca z Toastmasterem spotkania. Wystąpienia, które przekroczą wyznaczony czas o 30 sek. zostają zdyskwalifikowane z głosowań na najlepsze wystąpienie [może dopiero ty wspomnisz o takim konkursie].


Drugie wyjście na scenę: raport (3 minuty)


Kiedy zostaniesz wezwany do złożenia raportu przez Toastmastera wstań i przedstaw czas spotkania, czasy ich przemówień. Rzeczowo pochwal za wzorcowe aspekty. Możesz im życzliwie pomóc uświadomić sobie, co należy poprawić, aby zoptymalizować czas [jak czas pozwoli: udziel wskazówek jak mówcy można lepiej panować na czasem].


P.S. Kluczowe zadania



  • Kontakt wzrokowy z przemawiającymi, nie chodzi bowiem o danie sygnału, ale upewnienie się, że dotarł on do adresata.

  • Prelegenci Table Topics® powinni ograniczyć swoje uwagi do nie więcej niż 2 minut. Po 1 minucie podniosę zieloną kartę. Po 1 minucie i 30 sekundzie podniosę żółtą kartkę. Po 2 minucie podniosę czerwoną kartkę.

  • Wystąpienia Ice Breaker powinny trwać 4-6 minut. W 4 minucie podniosę zieloną kartę. W 5 minucie podniosę żółtą kartkę. W 6 minucie podniosę czerwoną kartkę.

  • Większość innych wystąpień powinna trwać 5-7 minut. Po 5 minutach podniosę zieloną kartę. W 6 minucie podniosę żółtą kartkę. W 7 minucie podniosę czerwoną kartkę.

  • Indywidualne oceny powinny trwać od 2-3 minut. Po 2 minutach podniosę zieloną kartę. W 2 minucie i 30 sekundzie podniosę żółtą kartkę. W 3 minucie podniosę czerwoną kartkę

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.