W ciągu ostatnich kilku dni mieliśmy do czynienia z kilkoma ciekawymi wypowiedziami osób z Google na tematy związane z pozycjonowaniem i seo. W obrębie tych wypowiedzi wskazali na kilka elementów, które wbrew przyjętym opiniom, nie są brane pod uwagę przy ustalaniu pozycji stron WWW w wynikach wyszukiwania.
Dłuższy okres rejestracji domeny
JohnMu na łamach forum Google dla webmasterów potwierdził, że rejestrowanie domeny na dłuższy okres czasu nie daje żadnych dodatkowych korzyści w seo i pozycjonowaniu.
Metatagi “keywords”
Google nie wykorzystuje metatagu “keywords” w ustalaniu rankingu witryn w wynikach wyszukiwania Google, co zostało nawet potwierdzone na oficjalnym blogu Google dla webmasterów. Z punktu widzenia wyników wyszukiwania nie ma więc znaczenia, co tam się znajduje. Dla osób zainteresowanych tą sprawą powstało też specjalne wideo stworzone przez Matta Cuttsa.
Metatagi “meta description”
Same metatagi “description” są nieraz wykorzystywane do tworzenia opisów witryny w wynikach wyszukiwania jednak generalnie mechanizm Google ignoruje ten metatag.
Walidacja witryny i jej kodu według W3C
Jak potwierdził w swoim wideo wspomniany już wcześniej Matt Cutts walidowanie kodu witryny według reguł W3C nie daje jej żadnych dodatkowych benefitów w ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania. Link do witryny lub podstrony zablokowanej w pliku robots.txt
Nawet jeżeli witryna, do której umieścimy link będzie zablokowana w pliku robots.txt, link ten będzie przenosił PageRank (rozumiany jako moc linka oczywiście) na tę witrynę. W tej sytuacji przy określonym wyszukiwaniu wyszukiwarka może zwrócić wyniki dla tej witryny pomimo jej zablokowania w robots.txt.
niedziela, 8 listopada 2009
Startujemy »
domena
,
google
,
marketing w wyszukiwarkach
,
matt cutts
,
metatagi
,
optymalizacja stron
,
pagerank
,
porady seo
,
pozycjonowanie
,
pozycjonowanie stron
,
seo
,
w3c
,
webmaster
,
wyniki organiczne
» Mity pozycjonowania obalone przez Google
Mity pozycjonowania obalone przez Google
Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz