ZOSTAŃ PRZEDSIĘBIORCĄ, COKOLWIEK TO ZNACZY

poniedziałek, 24 listopada 2014

Zarządzanie gronami projektów wirtalnych o charakterze edukacyjnym z perspektywy teorii nauk o zarządzaniu


Nowe hipotezy, publikacje czy badania powinny być mocno osadzone w założeniach wybranej teorii Nauki o Zarządzaniu, która rozwija się wokół właściwych sobie paradygmatów. Jednak siłą rzeczy przedmiot badań, jakim jest zarządzanie i wirtualizacja edukacji, wymaga świeżego spojrzenia ponad jedną dyscyplinę nauki. Tak skompilowane badania, choć niewątpliwie atrakcyjne z punktu widzenia autora, mogą być metodologicznie niespójne.
Przyczynkiem do zabrania głosu była lektura kwartalnika Organizacja i Kierowanieze stycznia br. Tezy poszczególnych artykułów są echem postulatów PAN o integracji tematyki badań z teorią Nauk o Zarządzaniu. Badania multidyscyplinarne mogą być zatem metodologicznie niespójne.
Ze względu na specyfikę badań nad zarządzaniem organizacjami wirtualnymi, których problematyka z definicji jest multidyscyplinarna należy w pierwszej kolejności przyjrzeć się poprawności metodologicznej badań. Bo problem może być multidyscyplinarny, ale aparat metodologiczny ponad dyscyplinarny? To raczej chimera.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.