- sformułowanie misji przedsiębiorstwa, zawierającą szeroka deklarację zamierzeń,
- rozwój profilu firmy w aspekcie jej zdolności rozwojowej i uwarunkowań wew,
- badanie otoczenia w kontekście czynników deter. pozycję strategiczną i konkurencyjną przedsiębiorstwa,
- ocena opcji strategicznych firmy ze względu na dysponowane zasoby i wymogi otoczenia,
- dostosowanie najbardziej pożądanych opcji strategicznych do przyjętej misji,
- ustalenie celów perspektywicznych i opracowanie wersji rozwiniętej podstawowych strategii zarządzania przedsiębiorstwem, skorelowanych z najkorzystniejszymi opcjami strategicznymi,
- sformułowanie szczegółowych celów rocznych i strategii krótkoterminowych, stosownie do wyb. strategii podstawowych,
- implementacja wybranych strategii (budżetowanie i alokacja zasobów, podział zadań, dobór personelu, zmiany struktury organizacyjnej, restrukturyzacja systemu eksploatacyjnego),
- oszacowanie efektywności wdrażania strategii, uwzględniające przyszłe wymagane zmiany. (Stabryła 2012, s. 13).
środa, 7 kwietnia 2021
Startujemy »
strategic management
,
Zadania zarządzania strategicznego
,
zarządzanie strategiczne
» Zadania zarządzania strategicznego
Zadania zarządzania strategicznego
Do zadań zarządzania strategicznego wg J.A Pearce II, R.B.Robinson jr, (1991) należy:
Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz