ZOSTAŃ PRZEDSIĘBIORCĄ, COKOLWIEK TO ZNACZY

środa, 7 kwietnia 2021

Zadania zarządzania strategicznego

 Do zadań zarządzania strategicznego wg J.A Pearce II, R.B.Robinson jr, (1991) należy:

  1. sformułowanie misji przedsiębiorstwa, zawierającą szeroka deklarację zamierzeń, 
  2. rozwój profilu firmy w aspekcie jej zdolności rozwojowej i uwarunkowań wew,
  3. badanie otoczenia w kontekście czynników deter. pozycję strategiczną i konkurencyjną przedsiębiorstwa,
  4. ocena opcji strategicznych firmy ze względu na dysponowane zasoby i wymogi otoczenia,
  5. dostosowanie najbardziej pożądanych opcji strategicznych do przyjętej misji,
  6. ustalenie celów perspektywicznych  i opracowanie wersji rozwiniętej podstawowych strategii zarządzania przedsiębiorstwem, skorelowanych z najkorzystniejszymi opcjami strategicznymi,
  7. sformułowanie szczegółowych celów rocznych i strategii krótkoterminowych, stosownie do wyb. strategii podstawowych,
  8.  implementacja wybranych strategii (budżetowanie i alokacja zasobów, podział zadań, dobór personelu, zmiany struktury organizacyjnej, restrukturyzacja systemu eksploatacyjnego),
  9. oszacowanie efektywności wdrażania strategii, uwzględniające przyszłe wymagane zmiany. (Stabryła 2012, s. 13).

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.