czwartek, 8 kwietnia 2021

#2 Zasada myślenia strategicznego

  1.  Zastosowanie kompleksowej analizy sytuacji zew. i wew. uwarunkowań działania firmy,
  2. Przedkładanie celów perspektywicznych (także szans i zagrożeń) nad celami bieżącymi,
  3. Dokonywanie wyborów strategicznych w kontekście działalności globalnej, Koncentracja na zdarzeniach o pierwszorzędnej randze,
  4. wdrażanie modelu 4F (Focus, First, Fast, Flexibility). 
  • Focus: skupianie się na sprawach rozwoju firmy. 
  • First: zajęcie czołowej pozycji w innowacjach i rywalizacji między firmami, 
  • Fast: szybkie przekształcenie struktur, procedur i zadań, odpowiednio do sytuacji zew. i wymogów otoczenia,
  • Flexibility: elastyczność działania.
(Stabryła 2012, s. 33)

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.