Zostań przedsiębiorcą, cokolwiek to znaczy

środa, 9 czerwca 2010

Organizacja konta Adwords pod kątem najwyższej skuteczności

Warto pamiętać, że największy wpływ na skuteczność konta ma jego odpowiednia organizacja.

Dobrze zorganizowane konto powinno zawierać osobne kampanie dla poszczególnych linii produktów, ogólnych zakresów tematycznych i typów oferowanych usług. Najlepiej, jeśli organizacja konta AdWords odzwierciedla strukturę serwisu. W przypadku oferty zawierającej wiele produktów lub usług warto utworzyć oddzielne kampanie dla poszczególnych produktów/usług.

Następnie w ramach tych kampanii należy utworzyć grupy reklam o wąskiej tematyce, skupiające się na określonym produkcie, usłudze lub zakresie tematycznym. Należy utworzyć listy słów kluczowych bezpośrednio powiązanych z odpowiadającym im tekstem reklamy oraz reklamy prowadzące bezpośrednio do strony danego produktu na stronie WWW.

Przyjrzyjmy się przykładowi sprzedawcy mebli. Tworzy on po jednej kampanii dla oferowanych rodzin produktów, czyli np. oddzielną dla mebli sypialnianych, oddzielną dla mebli salonowych itd. Następnie dzieli je na grupy reklam dla poszczególnych produktów, a więc w kampanii mebli sypialnianych są to łóżka, szafy, szafki nocne itd. Dzięki temu, kiedy klient wyszuka słowo „łóżka”, w wynikach wyszukiwania zostanie wyświetlona reklama bezpośrednio związana z ofertą łóżek (zamiast ogólnego tekstu reklamy dotyczącego sklepu meblowego). Zwiększa to prawdopodobieństwo kliknięcia takiej reklamy. Reklama może prowadzić bezpośrednio do strony z łóżkami (a nie do strony głównej), co z kolei zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.