Pisemne zobowiązanie gwaranta do bezpłatnego usunięcia wady lub wymiany towaru na niewadliwy. Gwarancja jakości chroni konsumenta tylko wtedy, gdy gwarant tej ochrony udzielił - wszystkie uprawnienia i tryb ich realizacji okresla karta gwarancyjna. Prawa konsumenta z gwarancji są ustalane w drodze wykładni oświadczenia. Oprócz praw z gwarancji konsumentowi przysługują prawa na podstawie przywołanej
wcześniej ustawy. Gwarancji i ustawy nie można mieszać ze sobą. Z tytułu gwarancji odpowiada gwarant, z tytułu ustawy - sprzedawca. Jeśli dany towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową w rozumieniu art. 4
ustawy, to konsument może żądać od sprzedawcy bezpłatnej naprawy albo wymiany tego towaru na nowy zgodny z umową. Na warunkach określonych w art. 8 ust. 4 konsument może żadać od sprzedawcy stosownego obniżenia albo odstąpić od umowy.
poniedziałek, 23 sierpnia 2010
Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz