ZOSTAŃ PRZEDSIĘBIORCĄ, COKOLWIEK TO ZNACZY

poniedziałek, 23 sierpnia 2010

Gwarancja

Pisemne zobowiązanie gwaranta do bezpłatnego usunięcia wady lub wymiany towaru na niewadliwy. Gwarancja jakości chroni konsumenta tylko wtedy, gdy gwarant tej ochrony udzielił - wszystkie uprawnienia i tryb ich realizacji okresla karta gwarancyjna. Prawa konsumenta z gwarancji są ustalane w drodze wykładni oświadczenia. Oprócz praw z gwarancji konsumentowi przysługują prawa na podstawie przywołanej

wcześniej ustawy. Gwarancji i ustawy nie można mieszać ze sobą. Z tytułu gwarancji odpowiada gwarant, z tytułu ustawy - sprzedawca. Jeśli dany towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową w rozumieniu art. 4

ustawy, to konsument może żądać od sprzedawcy bezpłatnej naprawy albo wymiany tego towaru na nowy zgodny z umową. Na warunkach określonych w art. 8 ust. 4 konsument może żadać od sprzedawcy stosownego obniżenia albo odstąpić od umowy.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.