- domena powinna być komercyjna, skoro komercyjna jest firma. Jak to sprawdzić? Pomyśl, czy ktoś kupiłby Twoją domenę?
- chcesz kupić domenę w goglach:)? Zapytaj bankowców, dlaczego nie biorą kredytu we własnym banku. Zrozumiesz, co mam na myśli.
- domena powinna być fonetycznie prosta (www.eleuter.pl nic nie mówi, nic nie przypomina, nic nie wnosi, lepiej brzmi http://www.estudent.pl/)
- domena powinna sprzedawać (www.kaut.agh.edu.pl co to jest KAUT?)
- domena powinna być oryginalna (ale uwaga!: www.6w7.pl jest co prawda oryginalne, ale czy wyjaśnia czym jest w istocie: dietą tygodniową w 6 dni
- domena powinna być umiejscowiona w kontekście merytorycznym ( np powyższy przykład lepiej wyraża http://www.7w6.dieta.pl/)
- domena powinna być umiejscowiona w kontekście wizualnym (np twórcom domeny: http://www.funduszestrukturalne.gov.pl/ należy się pochwała za taką a nie inną nazwę, ale już system identyfikacji wizualnej tego projektu: w tym szczególnie tzn top strony WWW to porażka)
- nazwa powinna być pisana jak się wymawia (www.1forumbiznesu- i tak do dziś tłumaczę: że jeden pisze się alfabetem arabskim, a nie: j e d e n!)
- lepiej raz-dwa.pl niż razdwa.pl.
piątek, 26 lutego 2010
Nazwa domeny firmowej- kilka oczywistości
Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz