Metawersum stanowi ewolucję w interakcji cyfrowej, łącząc rzeczywistość wirtualną (VR), rzeczywistość rozszerzoną (AR) i inne technologie immersyjne, aby tworzyć połączone, wirtualne środowiska, w których użytkownicy mogą wchodzić w interakcje ze sobą i obiektami cyfrowymi w czasie rzeczywistym. Ta konwergencja np. w marketingu oferuje bezprecedensowe możliwości immersyjnych doświadczeń marki i spersonalizowanego zaangażowania klienta. Z perspektywy multidyscyplinarnej promuje innowacyjne modele biznesu i metody współpracy.
Niesie to skutki społeczne związane z czynnikami interakcji społecznych wynikającymi z powszechnego przyjęcia, a także kwestie związane z zaufaniem, prywatnością, uprzedzeniami, dezinformacją, stosowaniem prawa, a także aspektami psychologicznymi związanymi z uzależnieniem.
Źródła:
Sustainable innovation in the metaverse: Blockchain's role in new business models": https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666954424000140
Dwivedi, Yogesh K., et al. "Metaverse beyond the hype: Multidisciplinary perspectives on emerging challenges, opportunities, and agenda for research, practice and policy." International journal of information management 66 (2022): 102542.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz