Zostań przedsiębiorcą, cokolwiek to znaczy

środa, 13 lutego 2008

Marketing ankiet

Czy istnieje równanie: ludzie lubią dzielić się swoją opinią =ludzie lubią wypełniać ankiety? Chyba tak, ale z kilkoma niewiadomymi. Niestety nie podzielam entuzjazmu części dydaktyków, że to i tak dużo, gdy student coś bada, zamiast opisywać sytuację. Racja święta. Jednakże również to jak i dlaczego stosuje się właśnie tą metodę, niepokoi mnie odrobinę. Powiem szczerze: metodyka prowadzenia badań ankietowych jest niezmiernie rzadko wyrażana bibliograficznie (Yin). Daremnie szukasz czegokolwiek w bibliotece Politechniki Warszawskiej, pomijając zupełnie sprawę różnicy miedzy dziedziną nauk ścisłych a społecznych i konsekwencji w stosowaniu tych samych metodyk. Netografia także jest jeszcze w powijakach, chociaż nie można odmówić atrakcji wyrażeń webowych tego typu narzędzi badawczych np.: ebadania.pl. Pomijam taki drobny fakt, gdy student wysyła łerdowską ankietę, bez zastosowania tych kilku wbudowanych narzędzi formularza. Proszę psychologa o opinie, na temat tego równania.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.