Zostań przedsiębiorcą, cokolwiek to znaczy

poniedziałek, 26 maja 2008

Idee są generowane wśród ludzi i przez ludzi, ale tylko przez odpowiednich ludzi.

Rekrutowanie marketingowe dla sektora badawczo rozwojowego, przedsiębiorstw medialnych, przedsiębiorstw produkcyjnych różni się w praktyce, bo używa różnych środków, ale cele są te same: przeżyć, sprzedać idee i zyskać lojalnych klientów. Problem istnieje w znalezieniu kompetentnego partnera. Jeżeli kierujący przebiegiem procesu rekrutacyjnym zlekceważą to co zachodzi w różnych segmentach gry rynkowej, to organizacja będzie działać nieefektywnie.
Akcja rekrutacyjna podobna jest do marketingowej. Przedsiębiorstwo wchodzi na rynek pracy, identyfikuje tam kategorie i grupy kandydatów do pracy, stara się promować organizację, aby przyjęli wyzwanie do wspólnego działania. Jest to więc ten sam proces, jak w przypadku akcji reklamującej produkt czy usługę. Jego też modeluje schemat AIDA: świadomość, zainteresowanie, chęć uczestnictwa, działanie.
Znana w świecie firma konsultingowa McKinscy & Co uważa, że przyszła gospodarka będzie preferowała tzw. System Hollywoodzki. To konkretne przedsięwzięcia i projekty będą okresowo skupiać menadżerów, kapitały, ludzi i firmy. Często powoływane na potrzeby konkretnych przedsięwzięć i projektów. Po zrealizowaniu zadania struktura rozpada się, a ludzie szukają pracy w nowych, podobnie powoływanych strukturach lub organizacjach.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że czytasz moje wpisy do końca. Zapisz się do newslettera, abyśmy byli na bieżąco.